25 Kasım 2006 Cumartesi

Keşke Babam Başarımı Görseydi!



Türk sinemasının iki önemli ismi Tarju Korel ile Hülya Darcan'ın kızları Bergüzar Korel, Kanal D'de yayınlanan "Binbir Gece" adlı diziyle bir anda milyonların dikkatini üzerine çekti. Dizideki fedakar anne rolüyle sanat dünyasındaki çıkışını sürdüren genç oyuncunun tek üzüntüsü, birkaç ay önce hayatını kaybeden babasının başarılarını görememiş olması.


Türk Sineması’nın iki önemli ismi Tanju Korel ile Hülya Darcan’ın kızları Bergüzar Korel, Kanal D’de yayınlanan "Binbir Gece" adlı diziyle bir anda milyonların dikkatini üzerine çekti. Dizideki fedakár anne rolüyle sanat dünyasındaki çıkışını sürdüren genç oyuncunun tek üzüntüsü, birkaç ay önce hayatını kaybeden babasının başarılarını görememiş olması.




Binbir Gece daha ilk bölümünde milyonlara ulaştı, izlenme rekorları kırdı. Bekliyor muydunuz böyle bir başarı?

- Projeye güveniyordum, ekip de çok iyi... Bence haklı bir başarı...

Siz de canlandırdığınız Şehrazat karakteriyle herkesi duygulandırdınız. Oğlunun hayatını kurtarmak için patronuyla bir gece birlikte olmayı kabul eden anne, birçok kişinin gözlerini yaşarttı... Nasıl biri Şehrazat?

- Şehrazat’ın hayatı yok. Ne kadınlığı, ne aşkı, ne sevgilisi... Onun hayatındaki tek şey oğlu ve oğlunu yaşatmak uğruna göze alamayacağı şey yok.

Bir rolü kabul ederken neleri göz önüne alırsınız? Önemli olan o karakterin seyirciye vereceği mesaj mı yoksa sizin karakterinizin onunla örtüşüyor olması mı?

- O karakterin hayatta ne kadar karşılığı var, gerçekçi mi yoksa sadece senaryo sayfalarında kalan bir tip mi? İnsanların görmek istediği mi yoksa yaşanılır bir şey mi? Bunları göz önüne alıyorum. Mesela şimdilerde sete gidiyorum, oynuyorum, eve geldiğimde de Şehrazat kimliği devam ediyor. Bunu hissetmek çok önemli...

Şehrazat canlandırması çok da kolay bir karakter değil ama...

- Doğru. Şehrazat’ı oynamaya ilk başladığımda elimi kolumu koyacak yer bulamadım. Mesela ben büyük adım atarım, Şehrazat ise öyle yürümez. Fazla konuşmaz. Bunları düşünerek rol üzerinde çalıştım. Ekibimin de bana çok yardımı oldu, bunu inkar edemem. O açıdan çok şanslıyım.

Bir gecede göz önünde olan isimler arasına katıldınız, sizi tanıyanların sayısı arttı. Mutlu musunuz hayatınızdan?

- Çok şey değişti hayatımda, ama bu sorun getirmedi. Tam aksine şimdi çok mutluyum. Sadece bazı şeyler bir anda değişmeye başladığı için o değişime ayak uydurmaya çalışıyorum.

Birkaç ay önce babanız Tanju Korel’i kaybettiniz. Yaptığınız çıkışları göremedi, bu içinize dert olmuştur sanırım...

- Elbette, olmaz mı? Onu kaybetmenin acısı bir yana, imza attığım başarılara tanık olamamasına çok üzülüyorum. Babam hayatta olsaydı mutlaka benimle gurur duyardı. Keşke hayatta ve benim yanımda olsaydı.

Ama babanız ve anneniz Hülya Darcan’la "Zeytin Dalı" adlı dizide oynama şansını yakalamıştınız. Bu biraz olsun teselli oluyordur.

- Evet. Ailem oyuncu olmamı pek istememişti aslında. Çok meşakkatli ve riskli bir işe soyunduğumu söylüyorlardı. Babam "Bir iş yapar, gündeme gelirsin. Ama altı ay sonra kimse seni hatırlamayabilir. Sabun köpüğü gibi yok olman mümkün" diyordu. Bunca uyarıya rağmen oyunculuğu seçtim.

Neydi bu işte sizi böylesine çeken?

- Benim çocukken oyuncu olmak gibi bir idealim yoktu. Voleybolcuydum, spor yapıyordum. Asıl amacım sporcu olmaktı. Sonra sakatlandım, derken lise bitti. Sinema-televizyon okumak, kamera arkasında olmak isterken, bu taraf ağır bastı. Mimar Sinan Üniversitesi’nde sınava girdim, ilk senemde kazandım. Konservatuvarın da çok zorlukları var. Buna bir de bizim piyasamızın zorlukları eklenince, sabır şart oluyor.

"Zeytin Dalı"nda yakınlarınızdan nasıl tepkiler almıştınız?

- Bana "Çok şanslısın, annen ve babanın sayesinde dizidesin" diyenler oldu. Oysa ben işletme ya da iktisat okumamıştım, tiyatro okumuştum. O diziye de babamın isteğiyle başlamadım. Role uygun olmasaydım seçilmezdim. Yönetmenin, yapımcının ve babamın ortak kararı ile bu işte yer aldım. O yüzden insanlar böyle konuştuğunda yadırgıyorum. Çünkü bizde asla torpil söz konusu olmadı.

KURTLAR VADİSİ’NİN TEK KADINI

Bergüzar Korel, ilk büyük çıkışını "Kurtlar Vadisi-Kuzey Irak" filmiyle yaptı. Filmin tek kadın karakteri olan ve çekimler sırasında büyük zorluklar yaşamasına rağmen pes etmeyen genç oyuncu, şimdi de Şehrazat karakteriyle ekranda... Ve yine herkesi etkileyen bir karakteri oynuyor.

Ben inanıyorumki Tanju Korel bir yerlerden Bergüzarın başarılarını izliyor ve gurur duyuyordur...

Dilek DALLIAĞ(10 Kasım 2006)

Hiç yorum yok: